والعصر

زکات علم_زایو

يكشنبه, ۱۵ فروردين ۱۴۰۰، ۱۱:۰۸ ق.ظ

بسم رب الشهدا

این کتاب که مصطفی رضایی کلورزی آن را نوشته است، داستانی در ژانر علمی تخیلی است که حوادث آن در سال ۱۴۲۰ هجری شمسی اتفاق افتاده است.
دورانی که این کتاب سعی در به تصویر کشیدن آن کرده خیلی به دوره ای که الان ما در آن زندگی میکنیم شبیه است .زیرا که الان بیماری وحشتناک کرونا فراگیر شده و تعداد زیادی از جهان را به کام مرگ کشانده و تمام جهان را درگیر خودش کرده .حال، در دورانی که در این کتاب نوشته شده است یک بیماری وحشتناک به نام «زی.اُ.» یا «زایو» سراسر دنیا را فراگرفته است و نیمی از جمعیت زمین به خاطر گسترش این بیماری مرده‌اند. از جانب فلسطین گزارشی به ایران می‌رسد که در آن به وجود یک آزمایشگاه مشکوک در اعماق زمین، در منطقه‌ای در فلسطین اشاره می‌شود. دکتر علی پارسا محقق و میکروب‌شناس ایرانی برای یافتن سرنخ‌هایی از زایو و نجات ساکنان زمین از دست این میکروب کشنده با یک گروه آموزش‌دیده برای رفتن به این آزمایشگاه آماده می‌شوند ولی در طول مسیر با اتفاقات عجیبی روبرو می‌شوند که باعث آشنایی آن‌ها با یک تیم حرفه‌ای بین‌المللی در حوزه شناسایی و مبارزه با بیماری‌های میکروبی می‌شود. دکتر پارسا با این تیم همراه می‌شود؛ تیمی که یکی از اعضای اصلی آن یک پژوهشگر سرشناس آمریکایی به نام بیل اسمیت است که علاقه زیادی به تفکر شیعه دارد. همراهی این تیم و آشنایی بیشتر دکتر پارسا و بیل اسمیت در این مسیر زمینه‌ساز اتفاقات جالبی در ادامه داستان می‌شود...
«زایو» داستانی پر از پستی و بلندی دارد که با رویکردی آینده نگارانه چهره‌ی ایران در آینده‌ای نسبتاً نزدیک را روایت می‌کند. داستانی که قهرمان اصلی آن یک دانشمند ایرانی است که با کمک و همفکری نخبگان سایر کشورهای جهان به مقابله با بزرگترین دشمن نسل بشر می‌رود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۱/۱۵
سید محسن شاهنگیان

زکات علم

معرفی کتاب

والعصر

نظرات  (۲)

۱۵ فروردين ۰۰ ، ۲۳:۰۷ ابوالفضل دهقان

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام،

حضرت آقا: «در بین شیوه های بیان هنری، آن چیزی که در مجموع،بیشتر جامع شرایط گوناگون هست،رمان است» یا در جایی دیگر: «شما این خصوصیات را در کدام هنر دیگر میتوانید پیدا کنید؟ این خصوصیات نه در موسیقی هست،نه در سینما هست،نه در تئاتر هست،نه در شعر هست. اصلا نمیشود شبیه رمان چیزی پیداکرد؛ هم ترجمه میشود، هم همه جا می رود،هم می ماند،هم کهنه نمیشود.» این از اهمیت رمان... برخلاف افرادی که میگن رمان بدرد نمیخوره!

ان شاءالله کتاب و رمان های بیشتر بخونی و بیشتر و بیشتر بدرخشی! 

سلام با این خلاصت دلم خواست سریع برم کتاب رو بخونم انشاءالله در آینده شما دکتر پارسا بشی و جلوی ویروس امریکا رو بگیری 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی