والعصر

زکات علم_آن مرد با باران می آید

چهارشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۵۵ ق.ظ

بسم رب الشهدا
کتاب آن مرد با باران می آید از وجیهه علی اکبری سامانی
اول از همه درباره این کتاب میتوانیم به تقریظ حضرت آقا از این کتاب اشاره کرد که می‌فرمایند:

بسمه تعالی
بسیار خوب و هنرمندانه و پرجاذبه نوشته شده است. تصویری که از ماههای آخر مبارزات نشان میدهد، درست و روشن و واقعی است. به گمان من همه‌ی جوانها و نوجوانهای امروز به خواندن این کتاب و امثال آن نیاز دارند. از نویسنده‌ی کتاب باید تقدیر و تشکر شود ان‌شاءالله.


 انقلاب تنها یک اتفاق بزرگ بیرونی نبود که ارکان حکومت شاه را فرو ریخت ؛ بلکه روح و درون مردمان جامعه ای را منقلب کرد و اعتلا بخشید.
این همان چیزی است که وجیهه علی اکبری سامانی در رمان «آن مرد با باران می آید» طرح کرده است. او در این کتاب، قصه پسری نوجوان را حکایت می کند به نام بهزاد که ناگهان در مسیر انقلاب قرار گرفته است. او دچار ترس هایی است که شاید هر نوجوانی در آن سن دارد اما در بهزاد کمی بیشتر هم هست.
از طرفی هم به واسطه سن و تجربه اش از خیلی چیزها سر در نمی آورد. با این همه، وجود برادر بزرگترش بهروز که رفتار و تفکرات انقلابی دارد، کم کم ترس های او را کم می کند و بر شناختش می افزاید. بهروز برای او از کاپیتولاسیون می گوید و دیگر ظلم ها و بی عدالتی هایی که آمریکایی ها و رژیم پهلوی بر سر مردم ایران و امام خمینی (ره) آورده اند. از سویی دیگر سعید، بچه محل و همکلاسی بهزاد، که سرِ نترسی دارد، با کارهایش او را ترغیب می کند که بیشتر و زودتر به صف انقلابیون بپیوندد. علی اکبری در این کتاب جذاب و زیبا ، از روزهای پرشور انقلاب می گوید، از شعارها و تظاهرات و دیوارنویسی ها تا الله اکبرگویی های شبانه و پخش اعلامیه و تجمع در مساجد و تظاهرات. اما پدر بهزاد فکر می کند که همه این اتفاقات، گذرا و بی ثمر است و با شعار و تظاهر، نمی توان جلو ارتش مسلح شاه ایستاد و نمیتوان رژیم یک کشور را عوض کرد زیرا پشت این حکومت آمریکا و انگلیس و دیگر کشور های ملعون ایستاده اند. با این همه، ایمان جمعی مردم و پیشروی انقلاب، او را هم با این رود خروشان همراه می کند. اما دستگیر شدن بهروز و مریض بودن مادربزرگ او، شرایط دشواری را برایشان رقم می زند. با وجود این مشکلات و دشواری و کشته شدن بسیار مظلومانه بسیاری از مردم ، آمریکا و انگلیس و تانک و ...  نتوانستند جلوی مردم دوام بیارند و حکومت ظالمانه و دیکتاتوری پهلوی از بین رفت حکومت انقلاب اسلامی به روی کار آمد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۲۹

نظرات  (۳)

۲۹ بهمن ۹۹ ، ۱۳:۵۸ ابوالفضل دهقان

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آقا: «وقت هایی را برای کتاب خواندن بگذارید...وقت های تلف شده را اگر روی هم بگذارید، از عمر یک دانشجوی پرکار بیشتر می شود. اگر این اوقات را به کار بکشیم و از آن ها استفاده آموزشی کنیم، ببینید جامعه چه خواهد شد»۹/۲/۱۳۷۱

الحمدلله کتاب خونده شد و ابتر نموند! ان شاءالله "بهزاد"ی باشی که با وجود دوستانی مثل "سعید" هرچه بیشتر اهتمام بورزی به کتاب و کتابخوانی!

(راجب خلاصه ات هم دفعه های بعد جبران میکنی )

۳۰ بهمن ۹۹ ، ۱۰:۴۱ عباس رفیعها

بسم الله 

سلام 

چه اتفاق مبارک و خوبی 

جدای از اهمیت خواندن و خلاصه نویسی کتاب ها ... دیدن اسم محسن شاهنگیان در ردیف نویسنده های مجموعه خودش از برکات قابل شکر این دنیا است . 

منتظر بیشتر نوشتن شما هم هستیم آقا محسن

بسم الله

سلام سیدمحسن؛

اولا اینکه توی قسمت نویسنده ها اسمت رو کامل بنویس، سیادت آرزوی خیلی هاست...

دوما گاهی وقتا ی فضاهایی و ی مکان هایی به آدم ی توانایی رو میدن، که اگه تا آخر عمر هم آدم بدون اون فضا زندگی میکرد احتمال داشت که اون استعداد فعال نشه؛ مثل استعداد نوشتن شما که برکت مسجد الحمدلله فعال شدش... چقدر خوب که توی قدم محکم و آغازینت از سایت امام خامنه(روحی فداه) استناد آوردی و با کمک رهبر شروع کردی؛ یادت نره از بودن توی مسجد، شکر کنی....

 

ان شاالله توی عرصه مسجد باقی استعدادهات هم یکی یکی توی مسیر حق فعال بشن....

 

یاعلی(ع)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی